Kerana wang hantaran tidak cukup , 2 keluarga bergaduh besar di hari penikahan

Kerana wang hantaran tidak cukup , 2 keluarga bergaduh besar di hari penikahan

DUIT HANTARAN kurang punca 2 keluarga bergaduh di majlis pernikahan malah  berlaku di masjid , isu DUIT bukan lah isu kecil , kerana DUIT adik beradik boleh berpecah belah , kerana DUIT anak sanggup pukul mak ayah , kerana DUIT ramai yang sanggup menjual harga diri .

Hal yang sama terjadi kerana DUIT HANTARAN 2 keluarga sanggup bergaduh , sesungguhnya isu ni kita boleh ambil sebagai pengajaran , yang lepas tetap lepas . Akan datang adalah penting , apa yang kita dapat dengan peristiwa yang pernah menggegarkan negara 1 masa dulu ? pernah kan kita ambik sebagai ikhtibar ?

082a48e8-26a7-4bfb-b312-17ca7c814f91

Berbalik kepada agama , sedangkan dalam islam tidak ada menetapkan jumlah wang hantaran , apa yang penting NIKAH , tapi ramai antara kita salah ertikan isu WANG HANTARAN , sampaikan ada yang cakap jual anak , ada juga percaya wang hantaran berdasarkan tahap pendidikan . LOGIK KAH ?

Jika mampu tak ada masalah tapi yang jadi masalah sehingga ada yang sanggup berhutang baik dari personal loan atau pun “along”. Tak kesian kah kita dengan bakal suami kita ? Ramai yang mementingkan “tanggapan orang” dari buat majlis mampu milik .

 

wang

Tahukah anda ,  jika anda berhutang tempoh untuk anda nak bayar tu sangat lama , belum cakap lagi “bebanan” bertambah lagi . Kadang-kadang kita kena lupakan apa yang kita impikan untuk ‘result’ yang terbaik . Jika nak jugak boleh , USAHA berlajar untuk simpan duit lebih start dari awal bekerja , ini tak baju atas bawah semua nak berjenama , kata orang “biar papa asal bergaya” .

Jika hantaran 30K bangun pagi pukul 4pagi tak pe , ni matahari dah terbit kau baru sibuk nak goreng telor .

Sedarkah anda , kerana WANG HANTARAN ramai pasangan muda berpecah belah , malah ada yang sehingga bercerai , tak sayang ke ? Pinjam duit sehingga puluh ribu , tahu tahu dah cerai dan anda masih menanggung hutang perkahwinan ? Ramai yang ambik mudah hal ni .Sedih tengok sebab kebanyakkan nya MELAYU .

 

9cbd6d7a-3366-4e10-b354-729afbb4d8a9

Sepatutnya , Alam Perkahwinan menjadi sesuatu yang indah dan pengalaman baru untuk kita , bukan “nightmare”. Tolong la sedar wahai bakal bakal pengantin sekalian . Berbelanjalah mengikut kemampuan bukan kehendak . Dan jangan lah jadikan isu wang hantaran untuk anda tak kahwin , sanggup ni membujang sampai ke tua .

 

Disini kami di https://www.facebook.com/CahayaKristalEventCatering/ ,ada menawarkan Pakej dengan bayaran ansuran tanpa ada “interest”

dan kami jugak akan bantu anda buat majlis ada mengikut bajet dan kemampuan anda .

 

Didoa kan kita semua dipermudahkan urusan didunia dan diakhirat Amin

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Powered by themekiller.com watchanimeonline.co