Monthly Archives - March 2018

“Tak Penting Dimana Kita Bermula , Pentingnya Dimana Kita Berakhir”

  Asalnya hanya ianya hanya  angan-angan 3 sekawan di kedai mamak sahaja , tapi siapa tahu perancangan Allah lebih hebat dari segalanya. Akhirnya dari sembang kosong 3 orang kawan , dengan berbekalkan ilmu dan juga pengalaman wujudnya Cahaya Kristal Event & Managment . Mereka bermula hanya bertiga dengan bermodalkan duit dalam tangan untuk menyewa premis perniagaan yang bertempat di Taman Bayu Permai , Rawang Selangor . Dengan niat ingin membantu bakal-bakal pengantin memudahkan urusan mereka . Masa pun berlalu ahli tim dalam Cahaya [...]

Isu “SOROK MAKANAN” Dimana Rasionalnya ?

Perkataan sorok makanan sahaja telah memberi kesan negetif kepada kita .  Jadi disini admin nak terangkan secara jelas apa yang dimaksudkan dengan “sorok makanan” yang telah di isukan kepada kami . Oleh sebab itu admin nak share serba sedikit untuk semua CLEAR apa yang dimaksudkan dengan sorok makanan. Kami di Cahaya Kristal Event & Catering Sdn Bhd , adalah antara syarikat yang menawarkan perkhidmatan dahulu baru produk .Kami mudahkan urusan bakal-bakal pengantin , bantu sehabis baik .   Kami juga sebuah syarikat [...]

Adat “Melayu” Menjelang Majlis Perkahwinan

Ramai antara rakyat Malaysia yang berbangsa melayu pasti akan mengikut tak banyak mungkin paling kurang satu adat bila tiba nya majlis perkahiwnan . Antaranya BERSANDING . BERSANDING ialah salah satu adat HINDU , yang ramai antara kita ikut . Jadi bila dah ada sanding makanya akan ada adat lain juga yang mengikut antaranya adatt MERENJIS . Selain tu makan beradap juga ialah salah satu adat melayu . Selain itu ada adat lain juga yang ramai dikalangan kita masih mengikutinya antaranya mencampak [...]

Teknik Pemasaran yang Memperjudikan Agama , Apa Kesannya Kepada Kita ?

Sekarang seolah-olah menjadi “trend” pula , bila ramai antara peniaga atau pengusaha produk yang menjadikan teknik marketing seperti ini untuk melakukan produk dan jugak memperkenalkan produk , Contoh terdekat ialah seperti isu pelancaran produk terbaru di kelab malam dan lelaki kejap nak jadi perempuan kejap nak jadi lelaki ini . Benda ni nampak macam tak penting tapi tengok kesannya pada kita , mana anak muda yang tak tahu kelab malam bernama ‘zouk’ tu terus tahu . Dan kalau dah tahu [...]

Perbezaan Cara Berfikir Antara Perempuan & Lelaki Anda Wajib Baca !

Selalu orang kaitkan cara pemikiran lelaki dan perempuan , yelah secara am nya memang sangat berbeza . Perempuan ni boleh diketegorikan sebagai makhluk yang unik , yelah apa yang diorang fikir dan cara diorang berfikir sangat berbeza dengan perempuan. Cara lelaki berfikir pula sangat berbeza . Kebanyakkan mereka berfikir untuk jangka masa panjang . Contohnya jika bab pengurusan duit dan lain lain , tapi ini tak bermaksud yang perempuan ni tak berfikir macam itu ya . Sama juga dalam bab persediaan perkahwinan kebanyakkan [...]