Author - admin

Dewan Perkahwinan Menawarkan Konsep Klasik Modern Dengan Harga Yang Berpatutan.

  Dengan keluasan dewan yang boleh memuatkan seramai 400 orang tetamu dalam satu-satu masa , dan dilengkapi dengan kemudahan penghawa dingin , tandas serta surau yang luas dan selesa , menarik minat ramai bakal pengantin untuk menjadikan dewan ini sebagai lokasi majlis perkahwinan mereka serta konsep kayu dan juga kain renda memberi kesan tradisional serta klasik pada dewan tersebut menarik minat bakal pengantin .   Dewan ini amat sesuai untuk majlis perkahwinan , majlis hari jadi atau untuk majlis tertutup . Dengan [...]

“Wedding of the year” Tetapi Berhutang ?

Ramai antara pengantin sekarang sanggup berhabis puluhan ribu untuk majlis perkahwinan idaman mereka , dan ramai antaranya bukan lah  dalam golongan berkemampuan serta keluarga yang berada . Ada yang segelintir sanggup membuat pinjaman tak kira bank , atau pusat pinjaman berlesen sehingga mencecah puluhan ribu . Ada yang anak dah masuk 3 pun masih belum mampu untuk bayar hutang untuk majlis perkahwinan . dan ada juga masih tak menyelesaikan hutang perkahwinan walaupun namanya hutang . Dimana rasional dan sebab yang [...]

Bakal Pengantin Wajib Baca Kalau Tak Nak Rugi Besar Masa Wedding Korang

Ramai antara bakal pengantin yang tak tahu atau pun tahu tapi hanya ambil mudah , dan pengakhiranya menyesal dan rugi , apakah yang dimaksudkan admin ini ialah promosi yang pihak Cahaya Kristal Event & Catering Sdn Bhd beri pada para pelanggan yang tak masuk akal iaitu PERCUMA 30% makanan pada hari majlis , cuba bayangkan anda tempah 1000 pax dan pihak katering beri lagi 300 px makanan percuma ? disini anda dapat berjimat sehingga RM3,000 , jangan tak percaya [...]

Katering Rumah Terbuka 2018 Serendah RM16.50* Sahaja .

 KATERING RUMAH TERBUKA DENGAN TAWARAN HARGA DAN MENU YANG HEBAT Kami menyediakan perkhidmatan katering untuk majlis rumah terbuka dengan harga serendah RM16.50* per pax dengan tawaran menu bertemakan Aidilfitri dengan aneka pilihan menu yang pasti menawan hati . Dapur kami bertempat di Pinggiran Subang dan menerima tempahan untuk kawasan berdekatan serta sekitar dengan nya dan kami  menyediakan perkhidmatan  PERCUMA CAS PENGHANTARAN 15km dari dapur kami , untuk luar kawasan kami masih menerima tempahan dengan mininum cas penghantaran . Untuk tempahan dan maklumat lanjut [...]

Senarai Dewan Perkahwinan Untuk Disewa Sekitar Kuala Lumpur & Selangor

Lokasi majis perkahwinan bakal raja sehari merupakan elemen terpenting di dalam mejayakan majlis perkahwinan yang gilang gemilang. Tiada lokasi, tiadalah majlis persandingan pengantin. Ada di antara bakal pengantin yang mahukan perkahwinan diadakan di rumah sahaja. Tak kurangnya yang mahukan majlis perkahwinan mereka di adakan di hotel atau dewan perkahwinan yang sudah menjadi trend terkini. Jadi di sini admin ingin kongsikan dengan pembaca antara senarai dewan perkahwinan yang ada untuk disewa di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor. Semoga bermanfaat untuk anda. 1) [...]

Malaysia telah memilih , Anda bagaimana BAKAL PENGANTIN ? Takkan masih survey lagi ?

Pada 9 Mei yang lepas Malaysia telah memilih dan pada tanggal 10 Mei sejarah telah tercipta . Pilihan dan keputusan dibuat bukan dari segi janji tapi dari segi hasil yang dijanjikan . Usia hanya lah sekadar angka yang penting perubahan yang dibawa . Dalam dunia perkahwinan pula pemilihan perunding perkahwinan untuk big day juga merupakan pertaruhan yang dibuat oleh bakal pengantin . Oleh itu bila kita  bila memilih perunding perkahwinan , jangan kita pilih kerana janji manisnya , pilih dari [...]

Prosedur Pernikahan di Malaysia yang Wajib Pengantin Follow .

Dalam keghairahan menyediakan keperluan persiapan majlis perkahwinan, janganlah sampai terlupa tentang perkara paling asas, iaitu mematuhi kesemua prosedur pernikahan yang berkaitan. Anda semestinya tidak mahu majlis perkahwinan terganggu atau tertunda disebabkan masalah dengan prosedur pernikahan, bukan? Oleh itu, anda dinasihatkan untuk menyegerakan proses memenuhi prosedur pernikahan supya tidak kelam-kabut di kemudian hari. Di Malaysia, prosedur pernikahan diuruskan oleh Pejabat Agama Islam Negeri masing-masing, yang merupakan satu jabatan di bawah bidang kuasa setiap Kerajaan Negeri. Maka, mungkin akan terdapat sedikit perbezaan kecil [...]

Katering Iftar Ramadhan Serendah RM9.00 Jangan Tak Percaya ! Wajib Baca Post Ini .

Berbaki beberapa hari lagi , kita akan bertemu dengan ramadhan yang dirindui , dan debaran sudah terasa . Tambahan bila kita cakap pasal Menu Berbuka Puasa . Jadi kami di Cahaya Kristal Event & Catering sdn Bhd ada menyediakan Katering Iftar Ramadhan , dengan harga serendah RM9.00. Kini anda boleh buat jamuan berbuka puasa dilokasi yang anda pilih tanpa perlu anda bersusah payah , jadi tunggu apa lagi , jemput cuci mata dengan Pilihan Pakej Menu Iftar yang dijamin boleh [...]

Siapa kata dengan RM3000 anda tak boleh buat majlis perkahwinan ?

Ramai yang beranggapan bahawa jika nak buat majlis perkahwinan perlu ada jumlah wang yang banyak baru boleh buat majlis perkahwinan . Sebenarnya anda silap bab tu , sedangkan islam tu mudah kita ni sahaja yang rumitkan . Jadi disini admin nak share rahsia bagaimana dengan RM3k anda dah boleh melaksanakan majlis perkahwinan . LANGKAH 1 : Buat kiraan jemputan yang bakal anda jemput dan jemput keluarga terdekat sahaja. Tujuan supaya tak terjadi belanja luar bajet dalam poket . LANGKAH 2 : Pilih tarikh [...]

Prosedur Perkahwinan Di Malaysia Wajib Untuk Bakal Pengantin

1. Kursus Pra-perkahwinan Semua pasangan yang ingin berkahwin buat pertama kali wajib menghadiri kursus pra-perkahwinan sebelum memohon kebenaran berkahwin. Kebiasaannya, kursus diadakan selama dua hari pada hari hujung minggu dan dianjurkan oleh agensi NGO dan swasta. Anda boleh menghadiri kursus pra-perkahwinan di mana-mana saja negeri di Malaysia, asalkan diiktiraf oleh Jabatan Agama Islam. Di penghujung kursus, biasanya akan diadakan ujian bertulis untuk menilai kefahaman para peserta. Jika lulus, sekeping sijil layak bernikah akan dikeluarkan, dan sijil ini sah laku seumur [...]