Blog

Pakej Lengkap Perkahwinan 2018 Dengan Tawaran Harga Mampu Milik

Kami menawarkan harga pakej dengan kadar mampu milik serta kami menyediakan plan bayaran ansuran serendah RM500 sebulan dengan kadar 0% faedah . Kami turut menyediakan surat perjanjian untuk setiap urusan jual beli . Dengan kepakaran dalam bidang perkahwinan kami turut menyediakan perkhidmatan perunding perkahwinan untuk setiap pelanggan yang menempah pakej dengan kami . Atau pelanggan mahu urusan majlis perkahwinan lebih lancar kami turut menyediakan perkhidmatan Wedding Planner dengan tawaran harga serendah RM2,000* sahaja .   Untuk yang mencari pakej lengkap untuk majlis [...]

Persediaan Nikah , Bersediakah Anda Dari Segi Emosi & Mental?

Alam berumah tangga bukan lah sesuatu yang kita boleh jadikan bahan gurauan , sekadar saling cinta mencintai tak cukup untuk menjamin kebahagian . Selalu kita sibuk dengan hal hal yang nyata seperti persediaan untuk majlis perkahwinan dan juga nikah , tetapi kita lupa untuk membuat persediaan dalaman dan emosi . Perkahwinan itu sendiri ialah sebuah tanggungjawab baru yang bakal dipikul sepanjang umur . Buat yang bakal bergelar “suami” harus lah kita sedar dan pahami bila mana akad nikah itu berjalan [...]

3 Langkah Persediaan Majlis Perkahwinan Yang Mudah & Berguna Untuk Bakal Pengantin

Sudah kah anda membuat persediaan untuk majlis perkahwinan anda , atau anda nak main redah jer , jangan buat main ya nak buat majlis perkahwinan ni , takut silap bulan lain yang jadi nya . Jadi disini admin nak sharekan 6 langkah persediaan perkahwinan mudah yang wajib anda hadam dan take note . LANGKAH 1  Tetapkan Bajet Perkahwinan Anda & Tetapkan Terus Berapa Anggaran Wang Yang Anda Nak Dibelanjakan . Sebagai contoh setelah dibuat kira-kira termasuk simpanan duit bersama bajet anda RM12,000 [...]

Katering Majlis Doa Selamat Dengan Tawaran Harga Berpatutan 2018

Musim Haji bakal tiba , jadi sudah ramai dikalangan ahli keluarga sudah sibuk menyediakan persiapan untuk keluarga yang bakal berangkat ke Mekah . Kami di Cahaya Kristal ada menawarkan pakej untuk majlis-majlis kecil seperti majlis doa selamat . Tujuan kami hanya satu iaitu untuk memudahkan para pelanggan . Dengan tawaran harga serta menu yang dijamin kualiti serta rasa , sudah hampir 200 pelanggan yang menempah pakej katering kecil untuk majlis keluarga atau pun syarikat mereka .   Kami turut menyediakan free foodtesting* [...]

Katering Nikah & Tunang Dengan Tawaran Harga Berpatutan 2018

PAKEJ NIKAH atau TUNANG LENGKAP DENGAN TAWARAN HARGA MENARIK Dengan kepakaran dalam bidang katering serta kualiti makanan yang terjamin , kini di Cahaya Kristal Event & Catering Sdn Bhd anda boleh menempah pakej katering nikah dengan tawaran harga yang berpatutan serta jaminan rasa yang terbaik. Pelanggan boleh memilih sendiri menu yang pelanggan mahu serta pelanggan boleh memilih tema untuk majlis tersebut sendiri serta dibantu oleh perunding perkahwinan kami .   Kami turut menawarkan perkhidmatan perunding perkahwinan secara percuma sahaja untuk setiap pelanggan yang [...]

Pekara Sunat Dilakukan Selepas Bernikah Yang Bakal Pengantin Wajib Ambil Tahu

Solat sunat selepas akad nikah dilakukan bagi menzahirkan rasa kesyukuran dalam hati kepada Allah سبحانه وتعالى yang telah menentukan jodoh pertemuan dengan isteri/suami yang tersayang.   Melaksanakan Solat Sunat Nikah boleh dilakukan sejurus selesai majlis akad nikahatau pada masa yang sesuai. Kedua-dua pengantin hendaklah bersolat terlebih dulu dan seterusnya berdoa kepada Allah Yang Maha Penyayang supaya mendapat kebaikan daripada perkahwinan serta memohon perlindungan Allah سبحانه وتعالى daripada sebarang keburukan.   Waktu yang terbaik boleh dilakukan solat sunat nikah berjemaah bersama isteri iaitu ketika isteri datang menemui suami. Riwayat [...]

Susun Atur Permohonan Perkahwinan untuk Pengantin Perempuan

Susunan Wali Perempuan yang sah mengikut Hukum Syara’ adalah seperti Berikut :-. 1. Bapa Kandung. 2. Datuk Sebelah Bapa Ke Atas. 3. Adik Beradik Lelaki Seibu-sebapa. 4. Adik Beradik Lelaki Sebapa. 5. Anak Saudara Lelaki Seibu-sebapa. 6. Anak Saudara Lelaki Sebapa. 7. Anak Lelaki Kepada Anak Saudara Lelaki Seibu-sebapa. 8. Anak Lelaki Kepada Anak Saudara Lelaki Sebapa. 9. Bapa Saudara Sebelah Bapa Seibu-sebapa. 10. Bapa Saudara Sebelah Bapa Sebapa. 11. Datuk Saudara Sebelah Bapa Seibu-sebapa Dengan Datuknya. 12. Datuk Saudara Sebelah Bapa Sebapa Dengan Datuknya. 13. Moyang Saudara Sebelah Bapa Seibu-sebapa Dengan Moyangnya. 14. [...]

Dewan Perkahwinan Menawarkan Konsep Klasik Modern Dengan Harga Yang Berpatutan.

  Dengan keluasan dewan yang boleh memuatkan seramai 400 orang tetamu dalam satu-satu masa , dan dilengkapi dengan kemudahan penghawa dingin , tandas serta surau yang luas dan selesa , menarik minat ramai bakal pengantin untuk menjadikan dewan ini sebagai lokasi majlis perkahwinan mereka serta konsep kayu dan juga kain renda memberi kesan tradisional serta klasik pada dewan tersebut menarik minat bakal pengantin .   Dewan ini amat sesuai untuk majlis perkahwinan , majlis hari jadi atau untuk majlis tertutup . Dengan [...]

“Wedding of the year” Tetapi Berhutang ?

Ramai antara pengantin sekarang sanggup berhabis puluhan ribu untuk majlis perkahwinan idaman mereka , dan ramai antaranya bukan lah  dalam golongan berkemampuan serta keluarga yang berada . Ada yang segelintir sanggup membuat pinjaman tak kira bank , atau pusat pinjaman berlesen sehingga mencecah puluhan ribu . Ada yang anak dah masuk 3 pun masih belum mampu untuk bayar hutang untuk majlis perkahwinan . dan ada juga masih tak menyelesaikan hutang perkahwinan walaupun namanya hutang . Dimana rasional dan sebab yang [...]

Bakal Pengantin Wajib Baca Kalau Tak Nak Rugi Besar Masa Wedding Korang

Ramai antara bakal pengantin yang tak tahu atau pun tahu tapi hanya ambil mudah , dan pengakhiranya menyesal dan rugi , apakah yang dimaksudkan admin ini ialah promosi yang pihak Cahaya Kristal Event & Catering Sdn Bhd beri pada para pelanggan yang tak masuk akal iaitu PERCUMA 30% makanan pada hari majlis , cuba bayangkan anda tempah 1000 pax dan pihak katering beri lagi 300 px makanan percuma ? disini anda dapat berjimat sehingga RM3,000 , jangan tak percaya [...]